Birds by Klenell



Den svenske designern Matti Klenell har designat två fågelfamiljer i glas för Iittala, Harakka och Korpi. Familjerna består av fem medlemmar, mamma, pappa, bror, lillasyster och baby. Den största fågeln är 170x305 mm och minsta 170x100 mm. Fåglarna består av två eller tre delar och har även en funktionell egenskap, bottendelarna är nämnligen ihåliga och där kan små skatter förvaras - precis som en riktig Harakka (skata). Den sistnämnda familjen är min personliga favorit, jag gillar färgkombinationerna och mönstren på familjemedlemmarna.

Skärmdumpar från iittala.com

Kommentarer
Postat av: Lili

Tack så mycket.. Kul att du tittat in hos mig :) och kul att du börjat blogga, jag kommer tittar in snart igen :)

ha en underbar söndag!

2010-04-18 @ 10:16:46
URL: http://living.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0